Projenin Genel Çerçevesi

Bu eğitimsel ve bilimsel işbirliğinin 10.cu yılını kutlamak amacıyla,  Grenoble Ulusal Yüksek Mimarlık Okulu, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Dopu Akdeniz Üniversitesi’nden 70 öğrenci ve 12 öğretim üyesi, 3 Aralık 2015 Perşembe günü, Mimarlar Odası Karaköy binası’nın en üst katında, 10 saatlik (600 dakika) bir atölye çalışması yapacaklar.

Bu çalışmada, yer sorgulayıcı ve varsayım üretici bir proje yaklaşımı deneyimlenecek, çalışma sonuçları aynı gün saat 17.00-19.00 arasında paylaşılacak, mimarlık projesinin statüsü ve mimarın rolü tartışmaya açılacaktır.

Parçasal yaklaşımlarla devam eden değişim/dönüşüm sürecini Perşembe Pazarı-Kabataş arasındaki kıyı bölgesinde de gözlemliyoruz. Fındıklı parkı, Tophane, Galata Port, Kabataş transfer alanı, Persembe Pazarı projesi bu parçalanmanın sadece bir kaçı.

Kıyıyı dizge olarak ele alan bir yaklaşımla, sonuçtan çok süreci ve metodu önemseyen bir çalışma hedefliyoruz. Projeyi belirli ve bitmiş mekanlar üretmenin ötesinde, yer sorgulayan ve varsayımlardan yola çıkarak tartışma ortamı oluşturan bir süreç olarak kabul ediyoruz. Bu kapsamda, İstanbul’un önemli iyi alanlarından biri olan Perşembe Pazarı-Kabataş arasındaki bölgeyi parçasal yaklaşımlara karşı ilişkisel ve bütünsel düşünmek istiyoruz. Bu düşünce tarzı, çözümler yerine sorulara odaklanarak, değişim senaryolarını farklı biçimde kurgulamayı olası kılarak, tüm mekan düşünür ve profesyonellerine tasarımlarını tekrar sorgulama olanağı verebilir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s